هـشـتـــ8 ســال شـهــیــد

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۹۶، ۱۸:۵۳ - شهیده مدافعه حرم عمه ام زینب
    چه عالیی
  • ۱۴ بهمن ۹۵، ۱۸:۱۲ - الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
    زوروی شما کیه؟

سبک زندگی شهیدان

پنجشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۲۳ ق.ظ

صوت | سبک زندگی شهیدان

شناسنامه

  • مکان: مسجد جامع بقیة الله(ع)
  • زمان: 92/09/21
  • تعداد: 1 جلسه
  • موضوع سخنرانی: سبک زندگی شهیدان

معرفی بحث:

محور سخن سبک زندگی شهداست. در این باره به چند نکته باید اشاره کرد اول زمینه‌های که شهدا را به چنین سبکی از زندگی رهمنون کرد، دیگر این که چرا شهدا چنین شیوه‌ای را در پیش گرفتند و جبهه و دفاع مقدس چه تأثیری بر آنها می‌گذاشت. و نکته آخر ارائه نمونه‌ها و مصداق‌هایی از سبک و شیوه رفتار و حالات آنها.

استاد پناهیان تشریح می‌کند که در اوایل دفاع مقدس شرایط جامعه مساعد و هماهنگ با فرهنگ جهاد و جنگ نبود و رزمندگان به وسیله عده زیادی شماتت و تمسخر می‌شدند. بلکه اساسا راه امام خمینی(ره) و انقلاب نزد بسیاری در مظان شک و تردید قرار داشت، چه رسد به موجّه بودن دادن جان و جوانی در این راه. در چنین فضایی مشاهده می‌شد کسانی که پا در  میدان دفاع مقدس می‌گذارند و مدتی را در میادین جهاد به سر می برند، چنان تحولی می‌یابند که زندگی کاملاً متفاوتی را بر می‌گزینند و بدون این که نیاز به آموزش‌های عمیق و گسترده باشد، تعالیم اسلام به بهترین وجه در رفتار و حالاتشان تجلی می‌یافت.

استاد پناهیان توضیح می‌دهد که «شهادت طلبی» علت اصلی تحول شهدا بود. سپس در ضمن ارائه نمونه‌هایی عینی از رفتار و نگرش شهدا به توضیح این عامل می‌پردازد. ایشان تبیین می‌نماید که چگونه شهدا با مطالبه شهادت، بهترین زندگی را برای خود رقم زدند و تعالیم اسلام و انقلاب را به جامعه آموزش دادند و ثابت کردند راه امام خمینی(ره) و انقلاب، حق است.


برای شنیدن این صوت کلیک کنید

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۲۳
حدیث

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی